Reklamacje i Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

W przypadku stwierdzenia fabrycznej usterki, należy niezwłocznie złożyć reklamację, mogą Państwo zrobić to na 3 sposoby:

a) wiadomość mailowa - w tytule REKLAMACJA- należy podać dane dotyczące wadliwego produktu i wysyłając go na adres sklep@sawenta.pl

b) osobiście w siedzibie naszej firmy: ul. Nowokorczyńska 42 28-520 Opatowiec

c) za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny Sprzedawcy: SAWENTA ul. Nowokorczyńska 42 28-520 Opatowiec

Towar niezgodny z Umową należy bezpiecznie zapakować wraz z pełnym wyposażeniem dodatkowym, które klient otrzymał podczas zakupu. Powiadomić Sprzedawcę. Towar w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, z kompletną jego zawartością należy przesłać na adres:

SAWENTA
Ul. Nowokorczyńska 42
28-520 Opatowiec
sklep@sawenta.pl

Ujawnione w okresie odpowiedzialności sprzedawcy wady będą usuwane w terminie 21 dni roboczych. Towar po naprawie wysyłamy na koszt sprzedającego. W przypadku braku możliwości usunięcia wady produkcyjnej towar zostanie wymieniony na nowy, a w przypadku gdy jest on już niedostępny sprzedający zwróci pieniądze.
W okresie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania towarów przez kupującego.

REKLAMACJA NIE OBEJMUJE:

Towarów wyprzedażowych oraz towarów poekspozycyjnych. Uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego transportu (reklamacje należy kierować do firmy przewozowej)
uszkodzeń opakowania (na przykład: pudła, torby, kasety, walizki) oraz dodatków i gratisów.

Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w transporcie.

Odstąpienia od umowy zawartej na odległość

1.   Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) Kupujący będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy Sprzedawcy wskazanych w ust. 9 niniejszego paragrafu oraz kosztów wskazanych w ust. 7 niniejszego paragrafu. Towar w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, z kompletną jego zawartością należy przesłać na adres:

SAWENTA
Ul. Nowokorczyńska 42
28-520 Opatowiec
sklep@sawenta.pl

2.  Czas terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od daty wydania towaru Kupującemu, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie przez ostatniego towaru, partii lub części.

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczania (może być wysłane pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy. Zwrot środków zostanie dokonany za pośrednictwem takiej samej metody płatności, która była użyta podczas składania zamówienia przez Klienta. Chyba, że klient wybrał inną formę zwrotu.

4.  Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.

5. W przypadku odstąpienia od umowy na powyższych zasadach, Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy i zwrocie towaru, zwróci Kupującemu dokonane przez niego płatności.

6. Kupujący ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy w ciągu kolejnych 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.

7.  Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności w odniesieniu do umów:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

b) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

8. Kupujący odpowiada  za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to koniecznie do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

9. Zwracany towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy produkt nie będzie nosił jakichkolwiek śladów użytkowania.

10. Sprzedający nie zwraca kosztów dostawy towaru. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

Protokół zwrotu: TUTAJ

Protokół reklamacyjny: TUTAJ

UWAGA! Proszę pamiętać, aby sprawdzić paczkę w obecności kuriera lub listonosza i w razie jakichkolwiek uszkodzeń spisać protokół uszkodzenia, który jest podstawą do ubiegania się o wymianę towaru lub zwrot poniesionych kosztów.

W innym przypadku nie uwzględniamy reklamacji, jeśli towar został uszkodzony podczas transportu.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt z nami drogą mailową bądź telefoniczną.